کد خبر: 1234315
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
محدودیت مالی اسکوچیچ را منصرف کرد
هنوز فراموش نشده روز‌هایی که هواداران پرسپولیس از انتخاب دستیار یحیی به عنوان سرمربی معترض بودند، به‌طوری‌که چیزی حدود ۱۳۰ هزار کامنت اعتراضی در پست معرفی رسمی او در اینستاگرام گذاشته شد و این اعتراض‌ها زمانی بیشتر شد که این مربی کار خود را با شکست آغاز کرد، اما در ادامه با کسب ۱۲ برد و دو تساوی، جام قهرمانی را بالای سر برد تا در دل هواداران جای گیرد. با وجود این اوسمار خیلی زودتر از حد تصور تصمیم به ترک سرخپوشان گرف
دنیا حیدری

جوان آنلاین: جدایی اوسمار از پرسپولیس، آن هم بعد از بالا بردن جام قهرمانی در پایان لیگ بیست و سوم برای کمتر کسی باورپذیر بود، اما زمان زیادی نبرد تا مشخص شود رفتن مرد برزیلی نیمکت پرسپولیس بازگشتی در پی ندارد و دستیار یحیی که کار نیمه‌تمام او را به سرانجام رسانده بود، قصد یک ماجراجویی را دارد و به ایران باز نخواهد گشت، حداقل نه به این زودی‌ها، درست برخلاف اسکوچیچ که گویا تحمل دوری از فوتبال ایران را ندارد و با وجود تجربه تلخی که با تیم‌ملی فوتبال ایران داشت، این‌بار در تیررس مدیران پرسپولیس قرار گرفته است. البته اوسمار دلیل عدم بازگشتش به ایران را دوری دو ساله از خانواده و دلتنگی برای آن‌ها بیان کرده، اما براساس گفته‌های بیرانوند، توافق با باشگاه بوریرام تایلند دلیل این جدایی است. جدایی که با توجه به صحبت‌های اوسمار، مسئولان پرسپولیس هم بی‌خبر از آن نبودند، به همین دلیل هم قبل از آنکه خبر جدایی اوسمار به‌طور قطع در فضای مجازی و سایت‌های خبری بپیچد، پروژه انتخاب سرمربی را استارت زده بودند. 
هنوز فراموش نشده روز‌هایی که هواداران پرسپولیس از انتخاب دستیار یحیی به عنوان سرمربی معترض بودند، به‌طوری‌که چیزی حدود ۱۳۰ هزار کامنت اعتراضی در پست معرفی رسمی او در اینستاگرام گذاشته شد و این اعتراض‌ها زمانی بیشتر شد که این مربی کار خود را با شکست آغاز کرد، اما در ادامه با کسب ۱۲ برد و دو تساوی، جام قهرمانی را بالای سر برد تا در دل هواداران جای گیرد. با وجود این اوسمار خیلی زودتر از حد تصور تصمیم به ترک سرخپوشان گرفت. تصمیمی که پرسپولیس را بار دیگر در برزخ انتخاب سرمربی انداخت. هرچند درویش سعی داشت با مسکوت نگه داشتن عدم تمایل اوسمار به تمدید قرارداد، چراغ خاموش در پی انتخاب جایگزین مرد برزیلی باشد، اما بیرانوند بند را آب داد و خیلی زود مشخص شد پرسپولیس با اوسمار به پایان راه رسیده و به دنبال گزینه‌ای جدید است، گزینه‌ای که انتخاب آن کار چندان ساده‌ای نیست. آنچه انتخاب جایگزین اوسمار را سخت می‌کند، شرایط این تیم طی سال‌های اخیر است. پرسپولیس در هشت سال اخیر همواره یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی بوده، با موفقیت‌های قابل توجهی که تصمیم‌گیری درخصوص نیمکت آن را سخت می‌کند. 
سال گذشته در نقل‌وانتقالات زمستانی پرسپولیس زمان و انرژی زیادی را صرف انتخاب جایگزین یحیی کرد و حالا بعد از چند ماه باید همان روند را طی کند. با این تفاوت که این‌بار حرفی از برانکو به میان نیامده و شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه علاوه بر اسکوچیچ روی چند گزینه داخلی هم نظر دارد، نفراتی، چون دایی که چند سالی است از فوتبال دور شده یا مهدوی‌کیا که به‌طور تخصصی روی فوتبال پایه کار می‌کند و البته تارتار که در تیم‌های مختلف عملکرد خوبی داشته، اما بعید به نظر می‌رسد در پرسپولیس بتواند به عنوان نفر اول چندان موفق باشد. هرچند او پیشتر هم روی نیمکت سرخپوشان نشسته است، البته به عنوان دستیار نه نفر اول تیم بزرگی، چون پرسپولیس که موفقیت در آن صرف داشتن توانایی‌های فنی کافی نیست. شاید به همین دلیل هم هست که بسیاری اسکوچیچ را محتمل‌ترین گزینه برای هدایت سرخپوشان می‌دانند. مربی که این روز‌ها با فدراسیون کرواسی همکاری می‌کند و گفته می‌شود توافقات اولیه با او برای بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران نیز انجام شده است. مربی که به واسطه نشستن روی نیمکت تیم‌هایی صنعت نفت، خونه به خونه بابل، فولاد، ملوان و همچنین تیم‌ملی فوتبال ایران شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، اما درست در شرایطی که همه انتظار داشتند نام اسکوچیچ بدون اتلاف وقت به عنوان سرمربی جدید سرخپوشان معرفی شود، گویا اختلاف‌نظر بر سر رقم قرارداد، مسیر سرمربی سابق تیم‌ملی را از پرسپولیس دور کرده است. 
در صورت توافق با اسکوچیچ، پرسپولیس این فرصت را داشت که زودتر از حد انتظار خود را مهیای فصل جدید کند، اما به نظر می‌رسد محدودیت مالی که تمدید قرارداد برخی بازیکنان را با مشکل مواجه کرده است، اسکوچیچ را هم از نشستن روی نیمکت سرخپوشان پایتخت منصرف و کار انتخاب جایگزین اوسمار را سخت و پروسه انتخاب سرمربی فصل آینده سرخپوشان را پیچیده و دشوار کرده است. البته به بن‌بست رسیدن مذاکرات با اسکوچیچ به منزله باز شدن باب مذاکره با گزینه‌های دیگر است، اما تجربه ثابت کرده که پرسپولیس به این زودی‌ها از بلاتکلیفی که با آن دست به گریبان است رها نخواهد شد. فصل نقل‌و‌انتقالات فوتبال هنوز کلید نخورده و هیچ تیمی اقدام به جذب بازیکن تازه نکرده است، اما بی‌شک اوضاع برای پرسپولیس سخت می‌شود اگر هرچه سریع‌تر تکلیف کادرفنی این تیم برای فصل جدید مشخص نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار